Løftestropper til eftersyn inden 17 marts 2025 – 08:00:

Det er muligt at indlevere sine løftestropper til årlig visuel inspektion. Stropperne kan indleveres i den blå tønde ved Havnekontoret inden 17 marts kl. 08:00. Stropperne skal mærkes med navn og telefon nr. Løftestropperne forventes efterset umiddelbart efter og kan afhentes på Havnekontoret efter 25 marts indenfor kontorets åbningstid, hverdage 07:30-12:00. Servicen er gratis for medlemmer af havnen. Det er bådejers eget ansvar at have ”gyldige” og korrekte løftestropper.  

SMH Nord/Erstatningshavnen, havneløb lukkes 11-13 marts:

Vejdirektoratet/MTH Besix forventer, at skulle ligge rørledning ud ved ind/udsejlingen til SMH Nord. Arbejdet forventes ”kun” at tage 1 dag, men grundet det rigtige vejrvindue er der sat 3 dage af til dette. Der vil være afviserbåd i området. Passage vil ikke være mulig, når arbejdet foregår. Rørene ligges ifbm. grundvandsstabilisering i tunneltraceet.

Booking af bedding:

Det er nu mulighed for at booke en plads på KAS’ bedding igennem havnekontoret. Typisk er man oppe på land i 2-3 dage, hvor man kan får båden efterset og bundsmurt. Større reparationer, så som træk af skrueaksel mm. er noget man gør på landpladsen eller på værft.

ØSF’ bedding er desværre i sådan en stand, at den ikke længere kan benyttes, hvorfor bookingtider ikke er tilgængelige.

Der må forventes at man allerede på nuværende tidspunkt kommer på en venteliste da efterspørgslen er massiv.  

6% stigning af Havnepenge:

Det blev besluttet af aktionærklubberne og den daværende siddende Havnebestyrelse at hæve priserne for havnepenge ved den seneste afholdte Generalforsamling 10.12.2024. Stigningen skyldes, at man på sigt ønsker at have en mere robust opsparing til kommende fornyelser, forbedringer og vedligehold af havnen, specielt under tilbageflytning/genopførsel af den gamle havn efter tunnelbyggeriet.    

Wifi i den gamle havn slukkes:

Det er besluttet at Wifi i den gamle havn slukkes, da det ikke længere er tidssvarende, men til gengæld omkostningstungt. Systemet forventes slukket pr. 01.09.2025. Der vil for nuværende ikke være en erstatning for systemet, da der er flere og flere der benytter eget mobildata netværk.   

Åbning af vand på broerne og landpladserne:

Vandet vil blive åbnet på broerne og landpladserne lige så snart der ikke længere er varslet nattefrost. Vejrudsigten for næste uge byder desværre fortsat på minus grader om natten, hvorfor vi ikke kan risikere ødelagte vandrør.

Parkering under søsætning på landpladserne og mastetilrigning:

Der henstilles til at man fortsat, som tidligere år ikke parkerer sin bil på landpladsen, når der håndteres både, dette vil hindre den frie færdsel af lastbilen. Det er heller ikke muligt at benytte mastekranen de dage hvor der håndteres både på de enkelte pladser, før søsætningen er tilendebragt.

Søsætningen starter 27 marts og afsluttes 16 maj.

Parkeringen ved Lautrup kaj:

Området er By & Havns. Der er betalingsparkering for hele kajstrækningen fra Svanemølleværket (sydsiden) og ud til enden af kajen (nordsiden) hvor affaldscontainerne står. Det er Europark der kontrollerer området. De har fornyeligt indskærpet reglerne ved at sætte et ekstra skilt op for enden, hvilket skyldes at nogle parkerer meget uhensigtsmæssigt i området, hvilket resulterer i at affaldsfirmaerne kører forgæves når affaldscontainerne skal tømmes.

Den gamle Kulplads har klubberne ikke længere råderet over, da de er blevet opsagt af HOFOR. Det er dog uvist hvornår de forventer at gøre noget ved pladsen, hvorfor man kan holde der for egen risiko.

Alternativt kan man holde på klubbernes pladser, ØSF, KAS og Sundets landpladser.

Tildeling af faste- og låne-pladser:

Tildeling af fastpladser er afsluttet. Lånepladser tildeles fortsat. De tildeles efter samme vilkår som fastpladser, dog med den fodnote, at de kun er for en sæson ad gangen.

Pladserne tildeles efter anciennitet princip (i din klub) og efter bådens størrelse. Mere information omkring tildeling kan findes på havnens hjemmeside.

Såfremt man ikke har fået tildelt plads inden medio marts skyldes det, at man desværre ikke har fået en plads (Fast- eller låneplads).

Som en sidste mulighed, vil det være muligt at ligge på gæsteplads. Dette aftales med Havnekontoret. Her er præmissen, at man skal kunne flytte båden med 24 timers varsel, da man reelt ligger på en anden bådejers plads.  

God klargøring til alle.

Mvh.

Havnefogeden